Rozwój edukacji włączającej w Gminie Tarnowo Podgórne

Gmina Tarnowo Podgórne realizuje projekt pn.: „Rozwój edukacji włączającej w Gminie Tarnowo Podgórne” nr FEWP.06.07-IZ.00-0058/24.

Projekt wdrażany w ramach Priorytetu FEWP.06 Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie FEWP.06.07 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Głównym celem projektu jest rozwój edukacji włączającej w Gminie Tarnowo Podgórne w terminie 01.12.2024 r. – 31.03.2027 r. poprzez wsparcie 4 placówek w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej poprzez organizację zajęć specjalistycznych dla 206 (58K, 148M) uczniów/dzieci ze SPE  i 7 (2K, 5M) uczniów/dzieci z niepełnosprawnościami, podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej dla 127 (109K, 18M) nauczycieli, dostosowanie 4 placówek do potrzeb uczniów ze SPE i z niepełnosprawnościami poprzez adaptacje sal/placów zabaw oraz utworzenie ogrodu sensorycznego, wsparcie specjalistyczne dla 73 (56K, 17M) rodziców/opiekunów dzieci ze SPE/ niepełnosprawnościami oraz zapewnienie usługi asystenta dla 1 (1M) ucznia ze SPE.

W ramach projektu wdrożone zostaną następujące zadania:

  • zadanie nr 1 – Rozwój edukacji włączającej w Szkole Podstawowej im. Arkadego Fiedlera
    w Przeźmierowie,
  • zadanie nr 2 – Rozwój edukacji włączającej w Szkole Podstawowej im. gen. J. Dowbora Muśnickiego w Lusowie,
  • zadanie nr 3 – Rozwój edukacji włączającej w Przedszkolu „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie,
  • zadanie nr 4 – Rozwój edukacji włączającej w Przedszkolu „Pod Wesołą Chmurką” w Tarnowie Podgórnym.

Główne rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu:

  • Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 4 placówki,
  • Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami –
    2 obiekty,
  • Liczba dzieci lub uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 1 osoba,
  • Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 206 osób,
  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 4 placówki,
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 127 osób,
  • Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 173 osoby,
  • Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 33 osoby,
  • Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 2 obiekty,
  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 7 osób,
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 102 osoby,
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 139 osób.

Efektem realizacji projektu będzie uzyskanie kwalifikacji przez przedstawicieli kadry placówek, doposażenie w pomoce dydaktyczne placówki, otrzymanie wsparcia przez dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, uczestnictwo dzieci w dodatkowych zajęciach.

Wartość projektu: 1 339 034,41 PLN

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 937 324,08 PLN

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie