Informujemy, że rozpoczyna się rekrutacja do klas I szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Tarnowo Podgórne.
O tym warto wiedzieć:
- Zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej jest ustawowym obowiązkiem spoczywającym na rodzicach lub opiekunach prawnych.
- Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkolnym przyjmowane są do klasy pierwszej na podstawie zapisu dokonanego przez rodziców lub opiekunów prawnych.
- Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkolnym mogą zostać przyjęte do szkoły jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami po zakończeniu zapisów dzieci z obwodu szkoły. Odbywa się to w postępowaniu rekrutacyjnym wg ustalonych terminów (Zarządzenie Wójta Gminy Tarnowo Podgórne) oraz zasad (Uchwała Rady Gminy).
- Do klasy I w roku szkolnym 2024/2025 przyjmowane są dzieci urodzone w 2017.
- Wszystkie szczegółowe informacje (terminy zapisów do szkoły dzieci z obwodu wraz z niezbędnymi załącznikami) pojawią się na stronach internetowych szkół podstawowych.
Terminy rekrutacji dotyczą dzieci spoza obwodu, które mogą zostać przyjęte do szkoły (jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami po zakończeniu zapisów dzieci z obwodu).
Pkt | Określenie czynności | Termin rekrutacji | Termin postępowania uzupełniającego |
1. | Składanie wniosków o przyjęcie do szkół podstawowych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych – w postępowaniu rekrutacyjnym | od 19 lutego – 15 marca | od 20 maja – 24 maja |
2. | Podanie do publicznej wiadomości przez Komisję Rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych – w postępowaniu rekrutacyjnym | 3 kwietnia | 3 czerwca |
3. | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia | od 3 – 12 kwietnia | od 3 – 10 czerwca |
4. | Podanie do publicznej wiadomości przez Komisję Rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych | 22 kwietnia | 17 czerwca |