Od 30 marca – w związku z sytuacją epidemiczną – niedostępna będzie bezpośrednia obsługa klientów w sprawach emerytalnych, rentowych i zasiłkowych w siedzibie I Oddziale ZUS w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12. Sala Obsługi Klientów nieczynna będzie do odwołania.
Wnioski oraz dokumenty można składać na stanowisku „Dziennik podawczy” oraz – bez osobistego kontaktu z pracownikiem – do specjalnej skrzynki na dokumenty. W Poznaniu, bezpośrednia obsługa klientów w sprawach emerytalno-rentowych i zasiłkowych, nadal realizowana jest przez inspektorat ZUS, przy ul. Fabrycznej 27/28 oraz II Oddział ZUS w Poznaniu, przy ul. Starołęckiej 31.
W I Oddziale ZUS w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12, podobnie jak w placówkach, przy ul. Starołęckiej i Fabrycznej, w dalszym ciągu obsługiwani są klienci w sprawach dla płatników składek i ubezpieczonych, od poniedziałku do piątku, w godz. od 8:00 do 15:00. W związku z pandemią, Zakład zachęca do załatwiania spraw bez wychodzenia z domu i korzystania z e-wizyt. ZUS dostępny jest również przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz w kontakcie telefonicznym.
Do dyspozycji klientów ZUS jest ogólnopolska infolinia, pod numerem telefonu 22 560 16 00, dostępna od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 18:00. Pod numerem tel. 22 11 22 111 do dyspozycji jest również specjalna infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym. Maile z ogólnymi zapytaniami można kierować na adres: cot@zus.pl.