Realizacja projektu „Rozwój i integracja systemów informatycznych wspierających komunikację elektroniczną” jest największym w ostatnich latach przedsięwzięciem, umacniającym pozycję Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne w świecie usług elektronicznych. Powstała platforma oferująca możliwość dostępu do usług, z których korzysta każdy mieszkaniec, przedsiębiorca lub inny klient. W ramach eUrzędu mamy zatem dostęp do informacji i usług, m.in. o stanie spraw danego klienta jakie toczą się w Urzędzie Gminy, do płatności związanych ze zobowiązaniami wobec Gminy, a także do danych budżetowych.
– Najważniejszym celem tego przedsięwzięcia było uproszczenie i ułatwienie kontaktów klientów z Urzędem – podkreśla Wójt Tarnowa Podgórnego Tadeusz Czajka. – Jesteśmy nowoczesną Gminą, dlatego chętnie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania informatyczne.
Platforma pozwala złożyć w sposób elektroniczny wnioski w kilkunastu najczęściej realizowanych usługach, m.in.: o dostęp do informacji publicznej, o zajęcie pasa drogowego, o uzyskanie pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz umożliwia złożenie deklaracji, np. podatkowych czy związanych z gospodarką odpadami komunalnymi.
Katalog wniosków jest na bieżąco rozszerzany i aktualizowany. Na przykład w zakładce Podatki lokalne dostępne są druki deklaracji oraz informacji podatkowych. Wypełnienie formularza następuje poprzez platformę ePUAP, gdzie znajdują się wszystkie dedykowane dokumenty formularze (platforma eUrzęd jest zintegrowana z ePUAP, więc kliknięcie w którykolwiek z formularzy automatycznie kieruje do właściwego druku). Ponadto w zakładce Twoje dane można sprawdzić stan zobowiązań podatkowych oraz dokonać uregulowania należności wynikających z wydanych decyzji.
Platforma eUrząd jest dostępna przez gminną stroną internetową www.tarnowopodgorne.pl w zakładce eUrząd. Można także uzyskać dostęp wpisując w okno przeglądarki adres: https://eurzad.tarnowo-podgorne.pl
Dane ogólnodostępne nie wymagają logowania. Natomiast dostęp do indywidualnych danych oraz usług elektronicznych wymaga założenia konta i udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (najlepiej przy wykorzystaniu profilu zaufanego ePUAP).
Warto także pobrać bezpłatną aplikację mobilną eUrząd Tarnowo Podgórne (dostępną na systemy Android i iOS), która posiada dwie dodatkowe funkcjonalności: „powiadomienia” i „zgłoś incydent”. Co ciekawe zgłaszanie interwencji nie wymaga zakładania konta, będąc zatem na spacerze, bez dodatkowego logowania, wystarczy uruchomić aplikację i wysłać elektroniczne zgłoszenie do Urzędu, można też dołączyć zdjęcie lub podać lokalizację. Zgłoszenie automatycznie jest automatycznie rejestrowane, a jeśli dodatkowo podamy maila, to otrzymamy odpowiedź w tej konkretnej sprawie.
Nie trzeba nigdzie dzwonić, pisać pism, tak jest po prostu wygodniej
Projekt „Rozwój i integracja systemów informatycznych wspierających komunikację elektroniczną” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 20142020.
Gmina Tarnowo Podgórne uzyskała dofinansowanie na realizację tego projektu w kwocie 1 917 902,69 zł.